Моля изчакайте ...

Ендодонтия

endodontics.jpg

Ендодонтията се занимава с лечението на каналите на зъба.
Когато вследствие на кариес, травми или други увреждания, нервите и кръвоносните
съдове на зъба се инфектират или наранят в повечето случаи те трябва да се отстранят и
каналите, в които се намират, да бъдат обработени и запълнени херметично до самия
им връх.
Целта е да се предотврати навлизането на микроорганизми и възникването на абсцеси и
др.

Кога се налага „умъртвяване” на зъба

Симптомите са болка – спонтанна, при натиск или дъвчене, оток. Болката може да е
постоянна или на периоди като се засилва вечер. Понякога симптомите се комбинират,
а може и изцяло да липсват. За да се потвърди нуждата от кореново лечение трябва да
се направят допълнителни изследвания: рентген, ЕОД и др.

Има ли болка при лечението

Лечението в клиника "georgiev" се провежда с локална анестезия при пълен комфорт
за пациента. В първите няколко дни след лечението зъбът може да има променена
повишена чувствителност, която бързо намалява и изчезва. В случай, че продължи по-
дълъг период от време или се появи болка, пациента трябва да се консултира с лекаря,
провел лечението.

Кога се налага повторно кореново лечение

При не лекувани или не добре лекувани коренови канали могат да се получат сериозни
възпаления с образуване на грануломи, стопяване на костта и др., които да повлияят на
общото състояние на организма. Затова е важно в такива случаи да се прелекува цялата
коренова система, особено ако предстои поставяне на корона, зъбът ще е част от голяма
протезна конструкция или ако в съседство ще се поставя имплант

Потъмняване на зъба след „умъртвяване”

Всеки зъб малко или много променя цвета и губи блясъка си след кореново лечение.
При някои стари методи се получават сиви или тъмночервени оцветявания. Този
проблем се решава с прилагане на модерни техники за вътрешно и външно избелване.